Allereerst wil ik graag benadrukken dat deze website puur op persoonlijke titel is gemaakt en dat de auteur niet schrijft namens een kerk of gemeenschap.

Een korte uitleg wat de titel van deze website betekent. Het woord "evangelie" betekent "de blijde Boodschap" en het licht verwijst naar de "Heilige geest" die de inhoud van deze boodschap aan de mensen wil openbaren.

De website beschrijft in hoofdzaak de bovennatuurlijk bediening van de evangelist William Marion Branham, die gezegend met de gaven Gods in staat bleek duidelijkheid te scheppen over onderwerpen zoals de zondeval, de doop, de Godheid en de zeven zegels. Net als bijvoorbeeld Paulus, Luther, Wesley voor hun tijdperk de boodschappers van God waren, was William Branham de door God gezonden boodschapper (de zevende Engel) voor dit laatste tijdperk, het tijdperk van Laodicea.

Toen hij in de Naam en de kracht van de Heere Jezus Christus vele wonderen deed, zoals genezing van allerlei ziekten en later zelfs de gedachten van mensen openbaar maakte, was hij een zeer populair en gezien persoon. Maar toen hij aan het eind van zijn leven aan de hand van de vele openbaringen die hij van God had ontvangen het zuivere Woord ging prediken werd dat door heel veel mensen niet geaccepteerd. Vanaf dat moment werd en wordt beweerd dat hij met zijn bediening verkeerd is gegaan. Op het internet wordt hij tegenwoordig zelfs uitgemaakt voor een valse profeet. Ach, we moeten slechts bedenken dat de apostelen van de Heere Jezus ook niet bepaald populair waren en meestal op een kwaadaardige wijze om het leven zijn gebracht. De Heere Jezus werd zelfs door de Schriftgeleerden uitgemaakt voor Beëlzebul...

Hierbij wordt slechts bewaarheid hetgeen in het Woord geprofeteerd is in 2 Timotheüs 4 vers 3: Want er zal een tijd zijn, wanneer zij de gezonde leer niet zullen verdragen; maar kittelachtig zijnde van gehoor, zullen zij zich zelven leraars vergaderen, naar hun eigen begeerlijkheden.

Ook kan men hierbij denken aan hetgeen geschreven staat in Johannes 11 vers 37 en 38: Indien Ik niet doe de werken Mijns Vaders, zo gelooft Mij niet. Maar indien Ik ze doe, en zo gij Mij niet gelooft, zo gelooft de werken; opdat gij moogt bekennen en geloven, dat de Vader in Mij is, en Ik in Hem.

Als u ervan houdt om het Woord des Heeren te nemen zoals het in de Bijbel geschreven staat en u er niets af of bij wilt doen, neem dan toch de tijd om u te verdiepen in de Boodschap voor dit uur, het evangelie gebracht door een zeer oprecht en betrouwbaar man, William Marion Branham. De Bijbel zal door de vele openbaringen (alle losse eindjes zijn door deze dienstknecht van de Heere aan elkaar geknoopt) voor u een heel ander boek worden! Het Woord wordt uitgelegd vanaf Genesis tot en met Openbaring.